Lars Hedegaard Pedersen har i flere år været tilknyttet redaktionen hos Dansk Markedsføring som journalist og analytiker med speciale i marketing, media, branding, kommunikation og strategi. Har fulgt udviklingen i den globale digitale og kreative industri fra allertætteste hold.
INSOURCING SKAL BRINGE DETAILKÆMPE TÆTTERE PÅ FORBRUGERNE
Gennem bedre udnyttelse af data og teknologi forventer Salling Group at komme tættere på forbrugeren ved at insource det digitale medieindkøb og foretage medieinvesteringer på et mere oplyst grundlag.
Nyt studie: Mærkevarer driver mere salg
Et nyt studie fra Aarhus Universitet viser, at private label-produkter har svært ved at erstatte premium brands.
DETAIL-GIGANT INSOURCER DIGITALT MEDIEINDKØB
Salling Groups supermarkedskæder, Bilka og Føtex, insourcer det digitale medieindkøb. Formålet er at sikre, at medieinvesteringer fremover ligger tættere på forretningen og styrker kædernes digitalisering.
Burger King vs. McDonald’s: Hvem driller hvem?
Når Burger King i seneste kampagne opfordrer kunderne til at købe mad hos McDonald’s, så kan det i mere end én forstand blive en dårlig forretning, skriver Lars Hedegaard Pedersen.
Velkommen til “Tavshedens Lov”
Mens der bliver banket løs på de evigt benægtende mediechefer, går mange bureauchefer i øjeblikket rundt og holder vejret. Hvem tør kaste den første sten og løfte sløret for strukturelt problem, der stikker langt dybere end sexchikane og andre krænkelser af medarbejdere?
Her er Jørgens afløser
Kims har lagt Jørgen bag sig og tager hul på et nyt reklameunivers, som fremover skal tegne en renere linje til chipsproducentens pay-off: “Når du er sulten for sjov”.