Jyllands-Posten

Den enes død, den andens brød

Den enes død, den andens brød

Der er hele tiden virksomheder og organisationer, som kalkulerer, hvilken risikoprofil der genererer den største gevinst, selv om et stort tab er følgen af at gøre noget ”forkert”.

Når grådigheden overskygger fornuften

Når grådigheden overskygger fornuften

Der er hele tiden virksomheder og organisationer, som kalkulerer, hvilken risikoprofil der genererer den største gevinst, selv om et stort tab er følgen af at gøre noget ”forkert”.

Big data er bare dumme bogstaver

Big data er bare dumme bogstaver

Flere årtiers blindt fokus på data og målinger har undertrykt fantasi, handlekraft og kritisk sans, så styringen af virksomheder i dag er overladt til algoritmer og viden fra i går frem for store drømme og ambitiøse visioner.

Butikker lider under digital misinformation

Butikker lider under digital misinformation

Dansk detailhandel skal udnytte digitalisering til at forstå, hvilken rolle butikken spiller i såvel den virkelige som den virtuelle verden.

Reklameaviser er en dyr fornøjelsen

Reklameaviser er en dyr fornøjelse

Reklameaviser er en større trussel for dansk detailhandel end klimaet. Vejen til bæredygtig forretning er baseret på følelser frem for flere tilbud

Charterferie på amerikansk

Charterferie på amerikansk

Har man mod på at følge i amerikanernes fodspor, er Cancún i Mexico en ideel mulighed for at opleve det bedste og det værste ved amerikansk charter-kultur.