Finans

Et bæredygtigt kundeforhold er baseret på følelser

Et bæredygtigtigt kundeforhold er baseret på følelser

Virksomheder har gennem årrække overinvesteret i digital markedsføring og overladt styringen til digitale algoritmer og kortsigtede KPI’er, som har afskåret flere og flere virksomheder fra virkeligheden.

Hvor blev den digitale forretning af?

Hvor blev den digitale forretning af?

Står vi over for en ny IT-boble? Flere års overinvestering i digitale forretningsmodeller ser tilsyneladende ikke ud til at kunne løfte virksomhederne fri af coronakrisen.

Data er bare dumme bogstaver

Data er bare dumme bogstaver

Flere årtiers blindt fokus på data og målinger har undertrykt fantasi, handlekraft og kritisk sans, så styringen af virksomheder i dag er overladt til algoritmer og viden fra i går frem for store drømme og ambitiøse visioner.

Reklameaviser er en dyr fornøjelse

Reklameaviser er en dyr fornøjelse

Reklameaviser er en større trussel for dansk detailhandel end klimaet. Vejen til bæredygtig forretning er baseret på følelser frem for flere tilbud.

Forsinket tv har masser af værdi

Forsinket tv har masser af værdi

En ny undersøgelse fra Nielsen afslører, at amerikanske tv-seere i første kvartal spenderede op mod fire timer om ugen på at se “forsinket” tv. Det sår tvivl om mediebranchens “sort-hvid” seer-målinger, som enten bliver angivet som streamning eller flow-tv.