Kims tager afsked med chipskonge
Landets længstlevende reklamefigur, Jørgen, går efter 22 år på frivillig pension. Planen er at videreføre det eksisterende univers og introducere en ny karakter, som skal tegne en renere linje til Kims pay-off “Når du er sulten for sjov”.
Værsgo: En chipskonges liv og levned
En æra i dansk reklamehistorie er slut. Den folkekære chipskonge Jørgen er efter 22 års tro tjeneste gået på frivillig pension. Gense Jørgens største øjeblikke som danskernes ubestridte chipskonge fra start til slut.
Føtæsk-kampagne ændrede danskernes prisopfattelse
Den hårdtslående Føtæsk-kampagne, som er nomineret til årets Advertising Effectiveness Award, har forbedret prisopfattelsen af Føtex og har desuden vendt et fald i kundestrømmen til en vækst på knap to millioner kunder. Bag kampagnen står reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners.
Schlager-konge er viralt hit
Den fiktive reklamefigur Franzi25 har på et halvt år erobret sociale medier med underholdende indhold, som har skabt et viralt hit for det mindre kendte spilselskab 25syv. Bag kampagnen står Wibroe, Duckert & Partners.
Bilka tager afsked med succeskampagne
Bilka tager afsked med sit succesfulde “Far til 14”-reklameunivers og tager kort inden årsskiftet hul på en ny jubilæumskampagne, der er udviklet i et samarbejde mellem reklamebureauet Envision og produktionsselskabet M2 Film.
Kan færre reklameaviser redde klimaet?
Coop opfordrede i sidste uge i et åbent brev klimaministeren til at indføre et forbud mod trykte tilbudsaviser og genoplivede dermed debatten om reklameafgiften. Angiveligt med CO2-reduktion for øje. Men kan reklameaviser redde klimaet?
Føtex barberer tilbudsavisen
En af markedets mest omfangsrige tilbudsaviser bliver fremover væsentlig tyndere, når Føtex reducerer antallet af sider i tilbudsavisen med hele 40 pct. Det sker blandt andet for at skåne klimaet.
Bilka-kampagne skal fastholde danskernes prisopfattelse
Bilka lancerer ny kampagne, der skal genskabe tilliden til varehusets normalpriser. Bag kampagnen står reklamebureauet Envision.
BR i børnehøjde
Med en ny julekampagne tager den folkekære BR-legetøjskæde hul på ny kommunikationsplatform, som med barnets røst opfordrer til mere leg end legetøj. Bag det nye univers står reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners.
LEGO: Vi skal lade børnene gentænke verden
LEGO’s nyeste kampagne “Rebuild The World” sætter børn og kreativitet i fokus, og forbereder os på de jobs, der endnu ikke eksisterer. Bag kampagnen står reklamebureauet BETC Paris samt LEGO’s inhouse-bureau.
Dansk turisme nyder godt af Michelinstjerner
Ny kampagne for danske madoplevelser skal lokke især flere tyske mad- og gastroturister til Danmark. Hver tredje udenlandske turist har nemlig gastronomi og madoplevelser som vigtigste parameter for at vælge Danmark som feriedestination.
Hvordan influerer influencers?
Kernen i influencermarketing er hverken reach eller eksponeringer via sociale medier. En influencers vigtigste egenskab er, hvor godt de fungerer som formidler af det enkelte brands værdier og grundfortælling.
Mere sex til det grå guld
Et studie viser, at folk over 55 typisk karakteriserer deres yndlingsmærker som enten “sexy” eller inspirerende. Det bør efterlade adskillige annoncører, der i årevis har portrætteret det gode seniorliv som en tilværelse med børnebørn og gradvis tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet, med dårlig samvittighed.
Digital storytelling viser vejen for Løgismose Meyers
Fødevarekoncernen Løgismose Meyers har med et større digitalt fokus øget sit onlinesalg med 56 pct. for Løgismose og desuden præsteret en vækst på 30 pct. i solgte julemiddage fra Meyers.
IAA Uddannelserne flytter ind hos DMJX
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har fra årsskiftet overtaget IAA Uddannelserne. Sammenlægningen sker for at samle kræfterne om at skabe de bedste efteruddannelsesmuligheder for danske marketingprofessionelle.
ZUPA og Agency Spring fortsætter under samme navn
Halvandet år efter fusionen smelter ZUPA og Agency Spring sammen under bureau-brandet, ZUPA, med fælles bureau-ledelse på tværs af Aarhus og København.
Fortsat liv i digitale bannere
Øget investering i interaktivt indhold sikrer display-annoncering højere klik- og interaktionsrater. En af de annoncører, som har opnået højere klikrater ved at anvende interaktive bannere, er YouSee.
Opgør med spild af digitale annoncekroner
Den internationale annoncørforening, World Federation of Advertisers, lancerede for nyligt et nyt barometer for måling af spild på digital annoncering. Hos en af landets største annoncører, YouSee, byder man det nye initiativ velkommen.
Tivoli og Disney fører an på Instagram
Ny global undersøgelse viser, at Tivoli er den mest hashtaggede danske seværdighed på Instagram. Globalt er de mest populære de amerikanske Disney-parker og Eiffeltårnet i Paris.
Skaber content marketing mere støj end indhold?
Content Marketing står i øjeblikket over for et kvalitativt udskilningsløb. Den populære marketingdisciplin er nemlig sat i verden for at tilbyde publikum ’noget’, som de rent faktisk har lyst til at forbruge eller involvere sig i frivilligt, uden at blive forstyrret.
Her er Partners nye reklameunivers til Bilka
Bilka hyrede Agency Spring til det strategiske oplæg – men Wibroe, Duckert & Partners til eksekveringen. Det er der nu kommet et nyt stort reklameunivers ud af.
Annoncørførening: Kviklånsaftale er lovsjusk
Den nye såkaldte kviklånsaftale, der skal sætte en stopper for markedsføring af dyre forbrugslån, er ifølge Erhvervsministeriets egne embedsfolk i strid med principperne for EU-rettet regulering og kan få uoverskuelige økonomiske konsekvenser.
Kviklånsaftale berører alle låneudbydere
Den nye såkaldte kviklånsaftale, der skal sætte en stopper for markedsføring af dyre forbrugslån, rammer også almindelige låneudbydere og er måske i strid med EU-lovgivning.
Stark-kampagne vinder detailhandelspris
Stark og Marketsquare modtog forleden Berlingskes Detailhandelspris for kampagnen ‘Det skal bygges væk’. Prisen modtog byggemarkedskæden i tæt opløb med Spar og H&M.