Bureaubiz

Jørgen-er-tilbage

Kims tager afsked med chipskonge

Landets længstlevende reklamefigur, Jørgen, går efter 22 år på frivillig pension. Planen er at videreføre det eksisterende univers og introducere en ny karakter, som skal tegne en renere linje til Kims pay-off “Når du er sulten for sjov”.

Kims tager afsked med Jørgen

Værsgo: En chipskonges liv og levned

En æra i dansk reklamehistorie er slut. Den folkekære chipskonge Jørgen er efter 22 års tro tjeneste gået på frivillig pension. Gense Jørgens største øjeblikke som danskernes ubestridte chipskonge fra start til slut.

Føtæsk-1000x625

Føtæsk-kampagne ændrede danskernes prisopfattelse

Den hårdtslående Føtæsk-kampagne, som er nomineret til årets Advertising Effectiveness Award, har forbedret prisopfattelsen af Føtex og har desuden vendt et fald i kundestrømmen til en vækst på knap to millioner kunder. Bag kampagnen står reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners.

Franzi_Nein

Schlager-konge er viralt hit

Den fiktive reklamefigur Franzi25 har på et halvt år erobret sociale medier med underholdende indhold, som har skabt et viralt hit for det mindre kendte spilselskab 25syv. Bag kampagnen står Wibroe, Duckert & Partners.

Bilka fejrer 50 års jubilæum

Bilka tager afsked med succeskampagne

Bilka tager afsked med sit succesfulde “Far til 14”-reklameunivers og tager kort inden årsskiftet hul på en ny jubilæumskampagne, der er udviklet i et samarbejde mellem reklamebureauet Envision og produktionsselskabet M2 Film.

Coop_tryksager-1000x625

Kan færre reklameaviser redde klimaet?

Coop opfordrede i sidste uge i et åbent brev klimaministeren til at indføre et forbud mod trykte tilbudsaviser og genoplivede dermed debatten om reklameafgiften. Angiveligt med CO2-reduktion for øje. Men kan reklameaviser redde klimaet?

Føtex slanker sin tilbudsavisen

Føtex barberer tilbudsavisen

En af markedets mest omfangsrige tilbudsaviser bliver fremover væsentlig tyndere, når Føtex reducerer antallet af sider i tilbudsavisen med hele 40 pct. Det sker blandt andet for at skåne klimaet.

Bilka satser på faste lave priser

Bilka-kampagne skal fastholde danskernes prisopfattelse

Bilka lancerer ny kampagne, der skal genskabe tilliden til varehusets normalpriser. Bag kampagnen står reklamebureauet Envision.

Ny kommunikationsplatform udviklet af reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners.

BR i børnehøjde

Med en ny julekampagne tager den folkekære BR-legetøjskæde hul på ny kommunikationsplatform, som med barnets røst opfordrer til mere leg end legetøj. Bag det nye univers står reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners.

Mark Ronson & The LEGO Group Inspire Kids To Rebuild The World

LEGO: Vi skal lade børnene gentænke verden

LEGO’s nyeste kampagne “Rebuild The World” sætter børn og kreativitet i fokus, og forbereder os på de jobs, der endnu ikke eksisterer. Bag kampagnen står reklamebureauet BETC Paris samt LEGO’s inhouse-bureau.

VisitDenmark-1000x625

Dansk turisme nyder godt af Michelinstjerner

Ny kampagne for danske madoplevelser skal lokke især flere tyske mad- og gastroturister til Danmark. Hver tredje udenlandske turist har nemlig gastronomi og madoplevelser som vigtigste parameter for at vælge Danmark som feriedestination.

Hvordan influerer influencers.png

Hvordan influerer influencers?

Kernen i influencermarketing er hverken reach eller eksponeringer via sociale medier. En influencers vigtigste egenskab er, hvor godt de fungerer som formidler af det enkelte brands værdier og grundfortælling.

Gamle-segmenter-1000x625

Mere sex til det grå guld

Et studie viser, at folk over 55 typisk karakteriserer deres yndlingsmærker som enten “sexy” eller inspirerende. Det bør efterlade adskillige annoncører, der i årevis har portrætteret det gode seniorliv som en tilværelse med børnebørn og gradvis tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet, med dårlig samvittighed.

Meyers Køkken - photo Martin Kaufmann

Digital storytelling viser vejen for Løgismose Meyers

Fødevarekoncernen Løgismose Meyers har med et større digitalt fokus øget sit onlinesalg med 56 pct. for Løgismose og desuden præsteret en vækst på 30 pct. i solgte julemiddage fra Meyers.

DMJX

IAA Uddannelserne flytter ind hos DMJX

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har fra årsskiftet overtaget IAA Uddannelserne. Sammenlægningen sker for at samle kræfterne om at skabe de bedste efteruddannelsesmuligheder for danske marketingprofessionelle.

Zupa - topbillede.jpg

ZUPA og Agency Spring fortsætter under samme navn

Halvandet år efter fusionen smelter ZUPA og Agency Spring sammen under bureau-brandet, ZUPA, med fælles bureau-ledelse på tværs af Aarhus og København.

YouSee-Bland-Selv

Fortsat liv i digitale bannere

Øget investering i interaktivt indhold sikrer display-annoncering højere klik- og interaktionsrater. En af de annoncører, som har opnået højere klikrater ved at anvende interaktive bannere, er YouSee.

Nyt barometer for spild på digital annoncer

Opgør med spild af digitale annoncekroner

Den internationale annoncørforening, World Federation of Advertisers, lancerede for nyligt et nyt barometer for måling af spild på digital annoncering. Hos en af landets største annoncører, YouSee, byder man det nye initiativ velkommen.

hTivoli og Disney fører an på Instagram-Lasse-Salling_07-1000x625

Tivoli og Disney fører an på Instagram

Ny global undersøgelse viser, at Tivoli er den mest hashtaggede danske seværdighed på Instagram. Globalt er de mest populære de amerikanske Disney-parker og Eiffeltårnet i Paris.

Skaber content marketing mere støj end indhold Bueaubiz

Skaber content marketing mere støj end indhold?

Content Marketing står i øjeblikket over for et kvalitativt udskilningsløb. Den populære marketingdisciplin er nemlig sat i verden for at tilbyde publikum ’noget’, som de rent faktisk har lyst til at forbruge eller involvere sig i frivilligt, uden at blive forstyrret.

Far til fjorten

Her er Partners nye reklameunivers til Bilka

Bilka hyrede Agency Spring til det strategiske oplæg – men Wibroe, Duckert & Partners til eksekveringen. Det er der nu kommet et nyt stort reklameunivers ud af.

20171212-093128-L-1920x1393we-1000x625

Annoncørførening: Kviklånsaftale er lovsjusk

Den nye såkaldte kviklånsaftale, der skal sætte en stopper for markedsføring af dyre forbrugslån, er ifølge Erhvervsministeriets egne embedsfolk i strid med principperne for EU-rettet regulering og kan få uoverskuelige økonomiske konsekvenser.

 

kviklaan-1000x625

Kviklånsaftale berører alle låneudbydere

Den nye såkaldte kviklånsaftale, der skal sætte en stopper for markedsføring af dyre forbrugslån, rammer også almindelige låneudbydere og er måske i strid med EU-lovgivning.

STARK- detailhandelspris5

Stark-kampagne vinder detailhandelspris

Stark og Marketsquare modtog forleden Berlingskes Detailhandelspris for kampagnen ‘Det skal bygges væk’. Prisen modtog byggemarkedskæden i tæt opløb med Spar og H&M.