Dagbladet Børsen

Samsung sprænger rammerne for, hvor meget virksomheden spenderer på markedsføring. En voldsom stigning i salgsfremmende omkostninger, gør antageligt Samsung til verdens i øjeblikket største annoncør.

Budgetboom gør Samsung til verdens største annoncør

Den koreanske elektronikgigant sprænger i år rammerne for, hvor meget virksomheden spenderer på markedsføring. En voldsom stigning i “salgsfremmende omkostninger”, gør antageligt Samsung til verdens i øjeblikket største annoncør.

Antal annonceklik på Facebook er vokset med 70 pct. det seneste år og annoncørerne oplever en vækst i omsætning på 11 pct.

Facebook: Flere annonce-clicks

Antallet af annonceklik på Facebook er vokset med 70 pct. det seneste år. Samtidig oplever annoncørerne en vækst i omsætningen på 11 pct. fra de besøgende, viser Adobe-undersøgelse.

Det danske VFX-hus Ghost har lavet visuelle effekter til populær Pepsi kampagne i Egypten

Danskere bag Pepsi-succes

En ny Pepsi-kampagne går i øjeblikket sin sejrsgang i Egypten. Kampagnen, hvis visuelle effekter er udført af det danske Ghost, er foreløbigt vist 4 mio. gange på YouTube og er et populært samtaleemne i Egypten.

Digital markedsføring er som selvstændig marketingdisciplin stendød.

Digital markedsføring er død

Digital forstået som selvstændig marketingdisciplin er stendød. Sådan lød det fra industrigiganten Procter & Gambles Mark Pritchard ved en af årets vigtigste konferencer for digitale marketingprofessionelle.

Tuborg lancerer nyt elektronisk musik koncept, det fortsat gør noget ved musikken

Tuborg bag nyt musikkoncept

Nyt musikkoncept demonstrerer endnu engang, at Tuborg gør noget ved musikken. Med Apropos Live får den elektronisk musikscenre tilført en ny visuel dimension, der samtidig skal fungere som udstillingsvindue for lovende musikalske talenter.

Grill-brandet Weberforsøger år efter år at genopfinde sig selv ved hjælp af content marketing

Weber fyrer op under indholdet

Grill-brandet Weber forsøger år efter år at genopfinde sig selv ved hjælp af content marketing, mens konkurrenterne i vid udstrækning har holdt fast i klassisk produkt-marketing.

Det digitale bureau No Zebra har udviklet nyt digitalt Ramasjang univers for DR.

Bureau udvider børneunivers

Det digitale bureau No Zebra har udviklet en ny Ramasjang-app til DR, så børn fremover kan møde Bamse, lege med Oline eller lære bogstaver med Hr. Skæg i ét og samme univers.

Bilka og Føtex lancerer loyalitetskampagne med samlemærker af verdens dyr.

Dansk Supermarked satser på dyr

Bilka og Føtex er i luften med et nyt loyalitets-koncept. Denne gang med samle-billeder af verdens dyr.

Bilka har ansat ny marketingdirektør, der kommerkommer fra en stilling som international marketingdirektør hos Jysk

Bilka hyrer ny marketingdirektør

Dansk Supermarked har ansat Bitten Brun Nielsen som ny marketingdirektør for Bilka. Hun kommer fra en stilling som international marketingdirektør hos Jysk.