Budgetboom gør Samsung til verdens største annoncør
Den koreanske elektronikgigant sprænger i år rammerne for, hvor meget virksomheden spenderer på markedsføring. En voldsom stigning i “salgsfremmende omkostninger”, gør antageligt Samsung til verdens i øjeblikket største annoncør.
Apple og modebrand i alliance
Apple har haft en væsentlig finger med i spillet i en kampagne for fashionbrandet Burberrys forårskollektion, der er skudt med den nye iPhone 5S. Fælles passion for at skabe smukke produkter er en af drivkræfterne bag kampagne-alliancen, lyder det.
Facebook: Flere annonce-clicks
Antallet af annonceklik på Facebook er vokset med 70 pct. det seneste år. Samtidig oplever annoncørerne en vækst i omsætningen på 11 pct. fra de besøgende, viser Adobe-undersøgelse.
Apple hylder poesien
Med ny kampagne for iPad Air viser, har Apple endnu engang har indtaget det poetiske hjørne. Stærkt inspireret af den legendariske ”Think Different”-kampagne, har Apple kreeret et reklamespot, hvor lydsiden er hentet fra filmen ”Døde Poeters Klub”, hvor Robin Williams taler om poesi og livet som helhed.
IKEA: NU også MED GENBRUG
En norsk Ikea-kampagne blev for nyligt lanceret for at sætte fokus på genbrug af møbler og møbelproducentens arbejde med bæredygtighed.
Danskere bag Pepsi-succes
En ny Pepsi-kampagne går i øjeblikket sin sejrsgang i Egypten. Kampagnen, hvis visuelle effekter er udført af det danske Ghost, er foreløbigt vist 4 mio. gange på YouTube og er et populært samtaleemne i Egypten.
Digital markedsføring er død
Digital forstået som selvstændig marketingdisciplin er stendød. Sådan lød det fra industrigiganten Procter & Gambles Mark Pritchard ved en af årets vigtigste konferencer for digitale marketingprofessionelle.
DET MÅ KUNNE GØRES BEDRE
Danske skatteydere investerede en god million kroner i den nye Cannes-kategori Product Design. ”Den investering burde være udnyttet bedre”, siger Lars Larsen fra Kilo Design, dansk jurymedlem i kategorien.
Tuborg bag nyt musikkoncept
Nyt musikkoncept demonstrerer endnu engang, at Tuborg gør noget ved musikken. Med Apropos Live får den elektronisk musikscenre tilført en ny visuel dimension, der samtidig skal fungere som udstillingsvindue for lovende musikalske talenter.
Weber fyrer op under indholdet
Grill-brandet Weber forsøger år efter år at genopfinde sig selv ved hjælp af content marketing, mens konkurrenterne i vid udstrækning har holdt fast i klassisk produkt-marketing.
Bilka-brandet skal revitaliseres
En ny epoke for varehuskæden Bilka er indledt, og det har bl.a. givet plads til brands som Starbucks og Carl’s Jr. i varehusene. Forestillingen om Bilka som et lavprisvarehus er en saga blot.
BUREAU UDVIDER BØRNEUNIVERS
Det digitale bureau No Zebra har udviklet en ny Ramasjang-app til DR, så børn fremover kan møde Bamse, lege med Oline eller lære bogstaver med Hr. Skæg i ét og samme univers.
Lassoen er stærkt tilbage
Den ærkeamerikanske fodboldtræner Ted Lasso er tilbage på reklamebanen for at promovere NBC Sports’ dækning af Premier League-fodbold. Nu har han forsøgt sig som ekspertkommentator, og det er det bestemt ikke blevet mindre underholdende af.
Dansk Supermarked satser på dyr
Bilka og Føtex er i luften med et nyt loyalitets-koncept. Denne gang med samle-billeder af verdens dyr.
Nordjysk bureau stormer frem
Det nordjyske reklamebureau SHRPA har siden årsskiftet landet 11 nye kunder. Med positiv tilgang til nye kunder har Aalborg-bureauet indtil videre gjort 2014 til et spændende år med efterspørgsel efter flere typer opgaver.
Bilka hyrer ny marketingdirektør
Dansk Supermarked har ansat Bitten Brun Nielsen som ny marketingdirektør for Bilka. Hun kommer fra en stilling som international marketingdirektør hos Jysk.