Berlingske

Halvdelen af online video reklamer bliver aldrig set, da brugerne har opmærksomheden rettet andetsteds end på videoerne på skærmen

Vi ignorerer video-reklamer

Ny undersøgelse viser, at kun halvdelen af online-video-reklamer bliver set. Forklaringen er såre simpel. Brugerne har opmærksomheden rettet andetsteds end på videoerne, der kører i baggrunden.

4914156-dansk-reklame-film

Reklamer virker bedst i biografen

Ny biologisk målemetode afslører, at vi reagerer stærkere emotionelt på reklamer i biografen end foran tv. De ny målemetode minder i mistænkelig grad om en simpel løgndetektor, der måler seernes reaktion på reklamefilm.

Tuborg lancerer musikvideo for det danske band The Minds Of 99 på årets Roskilde Festival

Tuborg lancerer musikvideo

Tuborg, der tidligere har ydet ”musikhjælp” til det danske band, The Minds Of 99, står bag en ny interaktiv musikvideo fra bandets optræden på årets Roskilde Festival. Videoen giver seeren mulighed for at skifte mellem forskellige vinkler, før, under og efter koncerten.

Flere undersøgelser viser, at den kreative industri er en vækstmotor for samfundsøkonomien i Europa.

Stort potentiale i kreativ industri

Den kreative industri bidrager positivt til samfundsøkonomien i Europa. Herhjemme viser en opgørelse fra filmbyen i Aarhus, at områdets kreative industri har præsteret markant fremgang i såvel omsætning som arbejdspladser over de seneste fem år.

Det danske VFX-hus Ghost har lavet visuelle effekter til populær Pepsi kampagne i Egypten

Danskere bag Pepsi-succes

En ny Pepsi-kampagne går i øjeblikket sin sejrsgang i Egypten. Kampagnen, hvis visuelle effekter er udført af det danske Ghost, er foreløbigt vist 4 mio. gange på YouTube og er et populært samtaleemne i Egypten.

Mejerigiganten Arla tager ny mærkning i brug, der skal gøre forbrugerne opmærksomme selskabets stærke tilknytning til landmændene.

Nyt mærke støtter landmænd

Mejerigiganten Arla tager fra september en ny mærkning i brug, der skal markere selskabets tilknytning til landmændene. Forbrugerne skal med andre ord vide, at Arla er et andelsmejeri, ejet af landmændene.

Carlsberg og TV 2 Zulu hædret med hædret med tv-pris for “Best Branded Format” ved The International Format Awards.

TV-pris til Carlsberg-reklame

Mejerigiganten Arla tager fra september en ny mærkning i brug, der skal markere selskabets tilknytning til landmændene. Forbrugerne skal med andre ord vide, at Arla er et andelsmejeri, ejet af landmændene.

76. pct. af de forbrugere, som har et “Nej Tak”-skilt på postkassen, læser i stedet digitale tilbudsaviser

Nej-takkere læser også reklame

Selvom godt 700.000 danskere har et “Nej Tak”-skilt på postkassen, så læser mange af den alligevel reklameaviser. Omkring 500.000 har således downloaded en digital reklameavis.

Berlingske Business

Weber fyrer op under indholdet

Weber-Stephen har gennem en konstant produktion af indhold skabt sig en position som grill-kategoriens ukronede konge. En hel portefølje af koncepter har skabt oplevelser, som har iscenesat kuglegrillen på både den og den anden måde.

Bilka skruer ned for tilbudsviser, hvorfor reklamebureauet Zupa Recommended må sige farvel til syv medarbejdere.

Bilka skruer ned for reklameaviser

Reklamefirmaet Zupa Recommended må sige farvel til syv medarbejdere som følge af, at varehuskæden Bilka har besluttet sig for at skrue ned for reklameaviserne.

Mobile enheder har overgået PC'en som den foretrukne platform til at se tv på nettet

Snart ser flest tv på mobilen

PC’en er ved at miste fodfæstet som den foretrukne platform til at se tv på nettet. Tv-forbruget via mobile enheder er fordoblet på to år og udgjorde i 2014 26 pct. af det samlede online tv-forbrug.

Coca-Cola opfordrer kreative talenter til at dele deres ideer i ny kampagne for Glacáu Vitaminwater.

Kreative talenter søges

Ny Twitter-kampagne for Coca-Colas vitamindrik, Glacáu Vitaminwater opfordrer unge kreative talenter til at dele deres ideer med en række ditto personligheder – en af dem er dansk. Viser man opfindsomhed, venter et trainee-forløb forude.

Bilka, Føtex, Netto og Salling lancerer først fælles julekampagne, der skal binde kæderne tættere sammen både online og offline.

Dansk Supermarked jule-satser

Dansk Supermarked er i luften med en julekampagne i form af et mobilspil, som for første gang går på tværs af kæderne Bilka, Føtex, Netto og Sallings butikker og kanaler. Spillet er inden for de første 48 timer blevet afviklet af 80.000 brugere.

Oscar Mayer har udviklet ny app, der skal sende folk uf af fjerene til duften af friskstegt bacon.

Bacon i soveværelset

Den amerikanske fødevarevirksomhed Oscar Mayer har udviklet en ny app, der skal sende folk uf af fjerene til duften af frisksstegt bacon.

Bilka og Føtex lancerer loyalitetskampagne med samlemærker af verdens dyr.

Dansk Supermarked satser på samlemærker med dyr

Bilka og Føtex fortsætter marketing-satsningen på rabatkuponer i skikkelse af samlekort. Denne gang med samle-billeder af verdens dyr.

Chokoladeproducenten Toms fik succes med to reklamefilm, som skabte ekstraordinær ekstraordinær høj erindring ved at være udformet som film-trailere.

Succes med film-trailer

Chokoladeproducenten Toms har opnået ekstraordinær høj erindring med to reklamefilm, som er udformet som film-trailere. Bag reklamefilmen står Wibroe, Duckert & Partners.

Rejsesøgemaskinen Momondo lancerer ny cityguide, som gør rejseinformation om en række storby-destinationer tilgængelig offline.

Rejsesite går offline

Rejsesøgemaskinen momondo lancerer ny cityguide til iPad, som gør rejseinformation om en række storby-destinationer tilgængelig offline. Med den nye ”momondo places”-app undgår rejsende dermed at blive flået af teleoperatørernes dyre udenlandstakster.

Red Bull er vært for den kæmpemæssige free-skiing event »PlayStreets«, som foregår i centrum af Østrigs maleriske gamle kurby og skisportssted, Bad Gastein.

Red Bull indtager skisportssted

På lørdag er det østrigske skisportssted Bad Gastein endnu engang vært for Red Bulls kæmpemæssige free-skiing event »PlayStreets«, som foregår i centrum af den maleriske gamle kurby og tiltrækker tusindvis af tilskuere.

Dansk Reklame Film digitaliserer biografmediet med app, der gør det muligt for publikum i danske biografer at spille spil på mobilen.

Nu må du bruge mobilen i biografen

En ny biografspil-app gør det muligt for det danske biografpublikum at bruge mobilen i de mørke sale. Forbrugere og annoncører har taget pænt imod det nye tilbud, der betegnes som den største fornyelse af biografmediet siden digitaliseringen.

Spilselskabet Ubisoft lancerer skandinavisk musikkonkurrence for det nye for det nye Rocksmith computerspil.

Spilselskab satser på musikspil

Med lanceringen af det nye Rocksmith-guitarspil indleder producenten Ubisoft musikkonkurrencen »Battle of Scandinavia«.

Den britiske supermarkedskæde Tesco har skabt et online supermarked, som styrker virtuel indkøbsoplevelse med er en virtuel indkøbsoplevelse ved hjælp af Microsoft Xbox spillemaskine

Supermarked flytter ind i stuen

Supermarkedskæden Tesco har bygget et supermarked på nettet. Er fremtidens e-handel en tredimensionel indkøbsoplevelse?

Skuespilleren Sofie Lassen Kahlke skal sælge den danske model for FOA

Sofie Kahlke dullet op til kamp for FOA

Sofie Lassen Kahlke skal sælge “Den danske model” til den kommende generation af lønmodtagere.

Fodboldlandsholdets anfører, Daniel Agger er ny frontfigur for det danske jeansmærke Solid. Samarbejdet bliver sidst på året synligt i butikker rundt omkring i Europa.

Daniel Agger skal sælge jeans

Fodboldlandsholdets anfører, Daniel Agger er ny frontfigur for det danske jeansmærke Solid. Samarbejdet bliver sidst på året synligt i butikker rundt omkring i Europa.

Toms lancerer ny Facebook-kampagne, der skal puste nyt liv i Hundeprutter og genskabe stemningen fra slut-80erne.

Toms puster nyt liv i Hundeprutter

Facebook-kampagne skal genskabe stemningen fra slut-80erne.

Produktionsselskabet KLAP Film, der har reklamebureauet Envison i ejerkredsen er nomineret nomineret ved La Jolla International Fashion Film

Dansk film i fornemt selskab

Det aarhusianske produktionsselskab KLAP Film er blevet nomineret ved La Jolla International Fashion Film. Det er endnu en gang filmen imagefilmen Human Sheep for designer Asger Juel Larsen, som har skabt international opmærksomhed.