Vi ignorerer video-reklamer
Ny undersøgelse viser, at kun halvdelen af online-video-reklamer bliver set. Forklaringen er såre simpel. Brugerne har opmærksomheden rettet andetsteds end på videoerne, der kører i baggrunden.
Reklamer virker bedst i biografen
Ny biologisk målemetode afslører, at vi reagerer stærkere emotionelt på reklamer i biografen end foran tv. De ny målemetode minder i mistænkelig grad om en simpel løgndetektor, der måler seernes reaktion på reklamefilm.
Tuborg lancerer musikvideo
Tuborg, der tidligere har ydet ”musikhjælp” til det danske band, The Minds Of 99, står bag en ny interaktiv musikvideo fra bandets optræden på årets Roskilde Festival. Videoen giver seeren mulighed for at skifte mellem forskellige vinkler, før, under og efter koncerten.
Stort potentiale i kreativ industri
Den kreative industri bidrager positivt til samfundsøkonomien i Europa. Herhjemme viser en opgørelse fra filmbyen i Aarhus, at områdets kreative industri har præsteret markant fremgang i såvel omsætning som arbejdspladser over de seneste fem år.
Danskere bag Pepsi-succes
En ny Pepsi-kampagne går i øjeblikket sin sejrsgang i Egypten. Kampagnen, hvis visuelle effekter er udført af det danske Ghost, er foreløbigt vist 4 mio. gange på YouTube og er et populært samtaleemne i Egypten.
Nyt mærke støtter landmænd
Mejerigiganten Arla tager fra september en ny mærkning i brug, der skal markere selskabets tilknytning til landmændene. Forbrugerne skal med andre ord vide, at Arla er et andelsmejeri, ejet af landmændene.
TV-pris til Carlsberg-reklame
Mejerigiganten Arla tager fra september en ny mærkning i brug, der skal markere selskabets tilknytning til landmændene. Forbrugerne skal med andre ord vide, at Arla er et andelsmejeri, ejet af landmændene.
Nej-takkere læser også reklame
Selvom godt 700.000 danskere har et “Nej Tak”-skilt på postkassen, så læser mange af den alligevel reklameaviser. Omkring 500.000 har således downloaded en digital reklameavis.
Weber fyrer op under indholdet
Weber-Stephen har gennem en konstant produktion af indhold skabt sig en position som grill-kategoriens ukronede konge. En hel portefølje af koncepter har skabt oplevelser, som har iscenesat kuglegrillen på både den og den anden måde.
Bilka skruer ned for reklameaviser
Reklamefirmaet Zupa Recommended må sige farvel til syv medarbejdere som følge af, at varehuskæden Bilka har besluttet sig for at skrue ned for reklameaviserne.
Snart ser flest tv på mobilen
PC’en er ved at miste fodfæstet som den foretrukne platform til at se tv på nettet. Tv-forbruget via mobile enheder er fordoblet på to år og udgjorde i 2014 26 pct. af det samlede online tv-forbrug.
Kreative talenter søges
Ny Twitter-kampagne for Coca-Colas vitamindrik, Glacáu Vitaminwater opfordrer unge kreative talenter til at dele deres ideer med en række ditto personligheder – en af dem er dansk. Viser man opfindsomhed, venter et trainee-forløb forude.
Dansk Supermarked jule-satser
Dansk Supermarked er i luften med en julekampagne i form af et mobilspil, som for første gang går på tværs af kæderne Bilka, Føtex, Netto og Sallings butikker og kanaler. Spillet er inden for de første 48 timer blevet afviklet af 80.000 brugere.
Bacon i soveværelset
Den amerikanske fødevarevirksomhed Oscar Mayer har udviklet en ny app, der skal sende folk uf af fjerene til duften af frisksstegt bacon.
Dansk Supermarked satser på samlemærker med dyr
Bilka og Føtex fortsætter marketing-satsningen på rabatkuponer i skikkelse af samlekort. Denne gang med samle-billeder af verdens dyr.
Succes med film-trailer
Chokoladeproducenten Toms har opnået ekstraordinær høj erindring med to reklamefilm, som er udformet som film-trailere. Bag reklamefilmen står Wibroe, Duckert & Partners.
Rejsesite går offline
Rejsesøgemaskinen momondo lancerer ny cityguide til iPad, som gør rejseinformation om en række storby-destinationer tilgængelig offline. Med den nye ”momondo places”-app undgår rejsende dermed at blive flået af teleoperatørernes dyre udenlandstakster.
Red Bull indtager skisportssted
På lørdag er det østrigske skisportssted Bad Gastein endnu engang vært for Red Bulls kæmpemæssige free-skiing event »PlayStreets«, som foregår i centrum af den maleriske gamle kurby og tiltrækker tusindvis af tilskuere.
Nu må du bruge mobilen i biografen
En ny biografspil-app gør det muligt for det danske biografpublikum at bruge mobilen i de mørke sale. Forbrugere og annoncører har taget pænt imod det nye tilbud, der betegnes som den største fornyelse af biografmediet siden digitaliseringen.
Spilselskab satser på musikspil
Med lanceringen af det nye Rocksmith-guitarspil indleder producenten Ubisoft musikkonkurrencen »Battle of Scandinavia«.
Supermarked flytter ind i stuen
Supermarkedskæden Tesco har bygget et supermarked på nettet. Er fremtidens e-handel en tredimensionel indkøbsoplevelse?
Sofie Kahlke dullet op til kamp for FOA
Sofie Lassen Kahlke skal sælge “Den danske model” til den kommende generation af lønmodtagere.
Daniel Agger skal sælge jeans
Fodboldlandsholdets anfører, Daniel Agger er ny frontfigur for det danske jeansmærke Solid. Samarbejdet bliver sidst på året synligt i butikker rundt omkring i Europa.
Toms puster nyt liv i Hundeprutter
Facebook-kampagne skal genskabe stemningen fra slut-80erne.
Dansk film i fornemt selskab
Det aarhusianske produktionsselskab KLAP Film er blevet nomineret ved La Jolla International Fashion Film. Det er endnu en gang filmen imagefilmen Human Sheep for designer Asger Juel Larsen, som har skabt international opmærksomhed.