Analyser

Lars Hedegaard Pedersen har gennem en årrække arbejdet som strategisk rådgiver og har med en fortid som journalist, publiceret adskillige analyser og artikler i anerkendte fagmedie og landsdækkende medier såsom Berlingske, Børsen, Jyllands-Posten, Markedsføring, Dansk Handelsblad og PEJ Gruppen.

I sit virke som journalist har Lars Hedegaard Pedersen publiceret mere end 1.200 analyser og artikler om markedsføring, medier, forbruger- og medietrends, kampagner og strategier for danske og internationalt anerkendte virksomheder, og har dækket udviklingen af nye teknologier, medieformater og den kreative industri fra allertætteste hold.

Artikler, indlæg og analyser er blandt andet blevet publiceret i Berlingske, Børsen, Jyllands-Posten, Markedsføring, Dansk Handelsblad og PEJ Gruppen.

Et studie fra Aarhus Universitet viser, at private label produkter har svært ved at erstatte mærkevarer også kendt som premium brands

Nyt studie: Mærkevarer driver mere salg

Et studie fra Aarhus Universitet viser, at private label-produkter har svært ved at erstatte premium brands.

Fremtidens fødevarekultur
Vi reagerer stærkere emotionelt på reklamer i biografen end foran tv.
Flere undersøgelser viser, at den kreative industri er en vækstmotor for samfundsøkonomien i Europa.

STORT POTENTIALE I KREATIV INDUSTRI

Den kreative industri bidrager positivt til samfundsøkonomien i Europa. Herhjemme viser en opgørelse fra filmbyen i Aarhus, at områdets kreative industri har præsteret markant fremgang i såvel omsætning som arbejdspladser over de seneste fem år.

Kvinder lyver