Musikken driver værket

Det er sikkert de færreste, der ved, at rocksangeren Simon Le Bon driver en “reklame-butik” ved siden af sit virke som frontfigur for Duran Duran.

Sammen med vennen og musikeren, Nick Wood og sin hustru, 80’er-supermodellen, Yasmin Le Bon, driver pop-ikonet det internationale musik-bureau Syn Music, der har flere prominente brands på kundelisten.

Hør med Simon Le Bons egne ord (på 30 sekunder), hvordan han og Nick Wood startede Syn Music

Under dette års Cannes Lions VM i reklame har Simon Le Bon været et af de velkendte trækplastre, som har delt ud af sine kreative guldkorn, og i Simon Le Bons tilfælde, er der ingen tvivl om, hvor inspirationen kommer fra.

The music is always the pure thing that comes first…

Under sit keynote-interview i Cannes-palæet, afslørede han forleden, hvad der i hans kreative proces, udgør “hønen og ægget” og hvordan han ser på musikkens rolle i kommercielle samarbejder, hvortil han knyttede denne kommentar: “People get completely obsessed by visuals and forget the power of the music.”

 

 

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.